FAQ – YLEISIMMÄT KYSYMYKSET HUVILOISTA

Mistä saan avaimen tullessani?

Laitamme ohjeistuksen avaimesta sähköpostilla huvilavarauksen yhteydessä.

Mihin jätän avaimen lähtiessä?

Lähtiessänne, jättäkää avain huvilan pöydälle tai palauttakaa vastaanottoon tai vastaanoton terasilla olevaan avaintenpalautuslaatikkoon. Muistattehan lukita oven.

Sisältyykö huviloiden hintaan loppusiivous?

Huviloiden hintaan sisältyy loppusiivous. Tovomme asiakkaiden vievän lähtiessään roskat lajittelupisteeseen, joita on Lehmonkärjen alueella useita. Lisäksi toivomme, että tiskit tiskataan koneellisesti.

Miten huvila maksetaan?

Lähetämme huvilasta laskun sähköpostitse noin viikkoa ennen varauksen alkua. Kesän viikkovarauksissa sekä joulun ja uuden vuoden varauksissa lasku lähetetään noin kuukautta aikaisemmin. Viime hetken varauksissa huvilan voi myös maksaa saapumisen yhteydessä vastaanotossa.

Minkälaiset varaus- ja peruutusehdot teillä on?

Varaus- ja peruutusehdot löydät täältä

Haluaisin vuokrata huvilan heinäkuussa viikonlopuksi. Onko se mahdollista?

Meillä on kesällä (viikot 25-31) muutama huvila (Huvilat 10-12 ja Villa Aurum), joita vuokrataan myös lyhyemmiksi ajanjaksoiksi sekä viikolla että viikonloppuna. Muut huvilat vuokrataan lähtökohtaisesti viikoksi kerrallaan. Väleihin saattaa jäädä muutamia lyhyempiä jaksoja ja näitä voi tiedustella erikseen myyntipalvelustamme.

Monelta huviloihin pääsee?

Arkipäivisin huviloihin kirjautumisaika on klo 16, lauantaisin klo 15. Joustamme ajoissa mahdollisuuksien mukaan. Sunnuntaisin ei ole sisäänkirjautumista.

Mihin asti huviloissa saa olla?

Uloskirjautuminen on arkisin ja lauantaisin klo 12 ja sunnuntaisin klo 18.

Missä voi grillata?

Jokaisella huvilalla on oma grilli (kaasu- tai hiiligrilli). Myös Isohaavan edustalla on grillikatos ja grillikota, jotka ovat asiakkaidemme käytössä.

Ovatko grillit käytössä talvella?

Hiilillä toimivia pallogrillejä (huvilat 3 ja 4) ja puilla tai hiilillä toimivia avogrillejä (huvilat 10-12) voi käyttää myös talvella. Muistattehan varata omat hiilet ja sytytysaineet mukaan, sillä ne eivät sisälly huvilavuokraan. Kaasugrillit eivät ole käytössä talvella.

Missä on lisää polttopuita?

Polttopuuvarasto sijaitsee leikkikentän vieressä. Aluekarttamme löydät Mökit ja Huvilat -sivulta

Voiko rannasta laskea veneen?

Hiekkarannasta voi laskea pienet pulpettiveneet, mutta suosittelemme nelivetoista autoa, koska hiekka on pehmeää.

Voiko huvilalle tulla omalla veneellä?

Huviloiden laituriin voi kiinnittää pienen pulpettiveneen tai soutuveneen. Lehmonkärjen vierasvenesatamaan voi saapua isommallakin veneellä. Vierasvenesatamasta huvila-alueelle on kävelymatka. Suosittelemme ehdottomasti varaamaan laituripaikan satamastamme etukäteen.

Voiko Lehmonkärkeen saapua purjeveneellä tai isommalla aluksella?

Kyllä voi. Lehmonkärki on virallinen vierasvenesatama.

Saako huviloihin ottaa mukaan kotieläimen ja mitä se maksaa?

Osaan huviloista saa ottaa lemmikin ja osaan ei. Kotieläimen tuominen seuraaviin huviloihin ei ole sallittu: Villa Aurum, Vip-huvila, Huvila 1, Huvila 2 ja Huvila 9. Kaikkiin muihin huviloihin eläinystävät ovat tervetulleita. Lemmikin ottaminen eläinystävälliselle huvilalle on maksutonta, mutta huomioithan, että lemmikin tekemät vahingot on korvattava.

Saako huvilalle vauvan sängyn tai syöttötuolin ja mitä se maksaa?

Huvilalle voi varata ennakkoon vauvan matkasängyn ja syöttötuolin. Palvelu on maksuton.

Onko huviloilla internet-yhteys?

Kaikilla muilla huviloilla on salasanaton WI-FI -yhteys, paitsi huviloilla 10-12. Vip-huvilalla internet-yhteyson suojattu salasanalla.

Mitä teen, kun huvilalle on palohälytys.

Tarkista ensin, onko palohälytykselle aihetta. Yleisin palohälytyksen aiheuttaja on savuttava takka ja uuniin palanut ruoka. Tarkista, että pelti ja huippuimuri ovat auki. Mikäli huvilaan on päässyt savua, tuuleta huoneisto huolella.

Ulkoporeallas meni vikatilaan. Miten toimin?

Villa Aurumissa ja Vip-huvilassa vikatilan saa pois päältä painamalla näytön ristikkäisiä näppäimiä (Lights ja Options) yhtäaikaisesti noin viidentoista sekunnin ajan. Huviloissa Aallotar, Ilmatar ja Tuuletar, 2, 5 ja 6 toimitaan seuraavasti: Valitse ensin Mode-näppäimellä Tools. Paina tämän jälkeen ON-näppäintä. Selaa Mode-näppäimellä alaspäin, kunnes löydät lock-komennon. Valitse OFF, jolloin lukitus vapautuu (Lock + = lukko auki, lock – = lukko kiinni). Mikäli mikään edellä mainituista toimenpiteistä ei auta, seinässä lähellä allasta on pääkytkin, jonka voi irrottaa viideksitoista sekunniksi ja käynnistää altaan uudestaan. Huomioittehan kuitenkin, että allasta ei missään tapauksessa saa jättää sähköttömäksi.

Miksi ulkoporealtaan vesi tuntuu viileältä?

Ulkoaltaan veden lämpötila saattaa tulopäivänä veden vaihdosta johtuen olla viileää (32-37 c°). Vesi lämpenee seuraavaan päivään mennessä. Emme suosittele käyttämään poretoimintoa, mikäli altaan vesi tuntuu viileältä, koska se viilentää veden lämpötilaa entisestään. Talviaika poreiden käyttö ei ole suositeltavaa, kuin muutaman minuutin jaksoissa. Altaan kansi on suljettava aina käytön jälkeen myös kesäaikaan.

Montako henkilöä altaassa voi yhtäaikaa olla?

Altaassa voi olla yhtä monta henkilöä, kuin siellä on istumapaikkoja. Vesi ei kuitenkaan saa tulla yli laidan, koska poresuuttimet voivat rikkoontua jäädessään vedenpinnan yläpuolelle.

Voiko allasta käyttää, jos vesi on sameaa?

Ennen asiakkaiden saapumista altaiden veden laatu ja lämpötila testataan ja dokumentoidaan. Asiakkaiden tullessa vesi on hyvälaatuista. Vesi pysyy hyvänä, mikäli altaiden käyttöohjeita noudatetaan. Mikäli altaaseen on joutunut juomia, ruokaa, pesuainejäämiä tai muita epäpuhtauksia, vesi saattaa samentua nopeasti. Allasta ei pidä käyttää, jos vesi on sameaa ja tuoksuu epämiellyttävälle. Allas voidaan tällaisessa tapauksessa asettaa käyttökieltoon. Mikäli vesi joudutaan vaihtamaan, siitä veloitetaan erikseen.

Onko Lehmonkärjessä ravintolaa?

Lehmonkärjessä on tilausravintola vähintään 15 henkilön ryhmille. Yli 10 henkilön ryhmille toimitamme aterioita huviloille. Pienemmät ryhmät voivat kysyä catering-mahdollisuuksista myyntipalveluistamme. Kesäisin Kahvila Rantaterassi on auki päivittäin juhannuksen ja elokuun alun välillä. Kahvilasta saa myös maukkaita ruoka-annoksia. Heinäkuun torstaisin ravintola Ometassa järjestetään Herkkujen iltoja (4 iltaa).

Mitä kuuluu huviloiden vakiovarusteisiin?

Ruokailu-, ruoanlaitto- ja tarjoiluastiat sekä kuohuviini- ja viinilasit kuuluvat keittiön vakiovarusteluun. Myös keittiöpyyhe, käsi- ja konetiskiaine, wc-paperi, kertakäyttöpefletit ja käsisaippua kuuluvat vakiovarusteluun. Elintarvikkeet, mausteet ja muut päivittäistavarat eli suodatinpussit, leivinpaperi, folio, tuorekelmu ja talouspaperi eivät kuulu huviloiden vakiovarusteisiin. Niitäkin kaapeissa kuitenkin saattaa olla ja kaikkea kaapeissa olevaa saa käyttää. Huvilan vuokrahintaan sisältyvät myös pedatut vuoteet sekä pyyhkeet. Ulkoporealtaat saa käyttöön lisähinnasta.

Voiko Lehmonkärjessä ladata sähköauton?

Kyllä voi. Lehmonkärjessä on huvila-asiakkaiden käyttöön toistaiseksi maksuttomia Type2- ja Tesla-latauspisteitä (Villa Aurum, Villa Vellamo ja vastaanoton parkkipaikka). Lehmonkärkeen ollaan parhaillaan suunnittelemassa sähköautojen maksullista latausasemaa. Huviloiden seinissä olevista pistorasioista lataaminen on ehdottomasti kielletty.

Mitä kaikkea Lehmonkärjessä voi harrastaa?

Lehmonkärjessä riittää tekemistä. Tutustu laajaan valikoimaamme osiossa Tekemistä Lehmonkärjessä.  Lisäksi Asikkalan alue tarjoaa monipuolisia harrastusmahdollisuuksia.

Onko Lehmonkärjessä avantouintimahdollisuutta?

Lehmonkärjessä on avantouintimahdollisuus huvila-asiakkaillemme. Isohaavan edustalla on avanto, joka pidetään auki läpi talven. Pukutilat sijaitsevat päärakennus Isohaavalla.